(cz.1) Jaki jest prawdziwy stan wydatków detalicznych w Wielkiej Brytanii? (Retail Think Tank)

Panuje powszechne przekonanie, że w sektorze detalicznym proporcjonalnie spada wartość sprzedaży i udział w dochodzie w stosunku do wydatków konsumentów w sektorze rozrywki. Badamy wpływ i oceniamy, jak bardzo to spowolniło sektor handlu detalicznego w Wielkiej Brytanii.

Członkowie Retail Tank Think potwierdzają, że dostępnych jest wiele różnych źródeł danych w celu ustalenia dowodów na przesunięcie wydatków poza sektorem detalicznym. Jednak większość danych sugeruje, że gospodarstwa domowe rzeczywiście zmierzają w kierunku wydawania większych dochodów na usługi, w tym na wynajem nieruchomości i zakwaterowanie/usługi turystyczne. Nie oznacza to, że wydatki na „rzeczy” faktycznie spadły, chodzi raczej o to, że względne stopy wzrostu wydatków na towary w stosunku do usług znacznie się podniosły.

Szereg różnych czynników strukturalnych i społecznych przyczyniło się do takiego przesunięcia wydatków konsumenckich. Po pierwsze, RTT (Retail Tank Think) zauważa rosnącą popularność zakupów online, które jako usługa rozwijają się wraz z technologią w niemal stałym tempie. Bez wątpienia wpłynęło to na wielkość udziału sprzedawców w dostępnych wydatkach.

Zmiany w społeczeństwie i wartości, które wyznają konsumenci, również przyczyniają się do widocznej zmiany w wydatkach. Członkowie RTT zgadzają się, że większy „kawałek tortu” trafia do sektora rekreacji. Konsumenci bardziej szukają zadowolenia spełniając jakieś potrzeby przez doświadczenia niż coś namacalnego.

Podobnie jak rosnąca popularność wycieczek/wakacji otworzyła możliwości sprzedaży detalicznej w centrach podróży, stale rosnące korzystanie z Internetu sprawiło, że detaliści postrzegają sklep jako coś więcej niż tylko sprzedaż. Detaliści aktywnie szukają sposobów na ulepszenie swojej oferty w sklepie, aby zapewnić konsumentom doświadczenie zakupowe, które według nich to pokolenie pożąda. Jednak członkowie RTT kwestionują faktyczne korzyści, jakie detaliści czerpią dzięki tej zmianie i czy inwestycje w tym obszarze faktycznie powstrzymują ten sektor.

Oczywiste jest jednak, że zmiana wydatków na większą konsumpcję usług niż „rzeczy” wpłynęła negatywnie na sektor detalistów. Jednak członkowie RTT utrzymują, że to samo nie jest winne niestabilnej pozycji, w jakiej znajduje się dziś wielu operatorów.


Zewnętrzne czynniki ekonomiczne, niepewność polityczna, rosnące koszty, zmieniające się nastawienie konsumentów, zwiększone wykorzystanie technologii i wzrost liczby dyskontów, a także zmiana w wydatkach na sektor rekreacyjny
Wszystko to razem współpracuje, aby podważyć status quo detalisty do odniesienia sukcesu w 2019 r.

Pobierz najnowszą oficjalną dokumentację RTT na ich stronie

Czytaj dalej : “(cz.2) Jaki jest prawdziwy stan wydatków detalicznych? (Retail Think Tank)”

Autor : James Knightley (Chief International Economist)
James Knightley is the Chief International Economist in New York. He joined the firm in 1998 in London and has been covering G7 and Western European economies. He studied economics at Durham University, UK.

Źródło materiału (EN) : “Retail Think Tank: What is the true state of retail spending?”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.