- Rozpoczęła się rejestracja do największego konkursu edukacyjnego GPW – Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej skierowanej do uczniów szkół ponadpodstawowych oraz starszych klas szkół podstawowych
- Gra będzie się toczyć na platformie GPWtr@der, wiernie oddającej rynek giełdowy i pozwalającej na symulowane inwestycji w instrumenty finansowe
- Pula nagród wynosi 100 tys. zł
Rejestracja do projektu potrwa do 20 października tego roku. Do tej pory w SIGG wzięło udział ponad 260 tys. nastolatków z całej Polski. W tym roku na najlepszy zespół czeka 10 tys. zł nagrody, a łączna pula do zdobycia wynosi ponad 100 tys. zł.
Organizatorami projektu są Giełda Papierów Wartościowych oraz Fundacja GPW, a partnerami Fundacja im. Lesława A. Pagi (Partner Strategiczny), Santander Securities oraz Warszawski Instytut Bankowości. Honorowy patronat nad projektem objęły Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.
Dla kogo jest SIGG?
W SIGG mogą wziąć udział uczniowie szkół ponadpodstawowych i starszych klas szkół podstawowych z całej Polski w zespołach liczących od dwóch do czterech osób (pod opieką nauczyciela). Gra jest dostępna dla wszystkich zainteresowanych, także dla uczniów, którzy wcześniej nie mieli okazji zapoznać się z zasadami działania rynku kapitałowego i giełdy. Potrzebną wiedzę mogą zdobyć na nowoczesnej platformie edukacyjnej SIGG, na której w tym roku zostały dodane nowe funkcjonalności. Na uczestników czekają nagrody specjalne (rzeczowe, indywidualne i dla klas). Udział w SIGG-u jest bezpłatny.
Na czym polega SIGG?
SIGG to internetowa gra inwestycyjna realizowana na specjalnie przygotowanej i całkowicie zmodernizowanej na potrzeby 18. edycji platformie GPWtr@der. Każdy zespół dysponuje jednym rachunkiem inwestycyjnym i określoną kwotą wirtualnych pieniędzy. Uczestnicy najpierw poznają instrumenty finansowe notowane na warszawskiej giełdzie: akcje, ETF-y i kontrakty terminowe, a następnie wspólnie decydują, w jakie chcieliby zainwestować i dokonują transakcji. Zarówno inwestowane pieniądze, jak i zawierane transakcje, są wirtualne, ale zlecenia są realizowane na podstawie pochodzących z rzeczywistego rynku ofert kupna i sprzedaży.
Gra podzielona jest na etapy:
- Gra testowa: (21 października 2019 r. – 31 października 2019 r.),
- Etap 1: transakcje na akcjach i ETF-ach (4 listopada 2019 r. – 10 stycznia 2020 r.),
- Etap 2: transakcje na kontraktach terminowych (25 lutego 2020 r. – 26 marca 2020 r.),
- Finał w Sali Notowań GPW (16 kwietnia 2020 r.).
Szczegółowe harmonogramy na https://sigg.gpw.pl/
Dodatkowo każdy zespół ma możliwość korzystania z doświadczenia i wiedzy trzydziestu koordynatorów regionalnych współpracujących z organizatorami projektu.
10 tys. zł dla najlepszych młodych inwestorów oraz specjalne wizyty edukacyjne na giełdzie
10 tysięcy złotych to nagroda dla najlepszego zespołu. Pozostałe zespoły i nauczyciele, którzy zajmą kolejne miejsca na podium oraz miejsca od czwartego do 20. także mogą liczyć na nagrody finansowe. Specjalne nagrody czekają na klasy oraz osoby z najlepszymi wynikami w części edukacyjnej SIGG – dofinansujemy przyjazd i zapewnimy atrakcyjny program wizyty na giełdzie.
Jak się zarejestrować?
Pierwszy krok wykonuje nauczyciel – opiekun grupy, który rejestruje szkołę oraz dodaje nazwy zespołów na https://sigg.gpw.pl/sigg/signup/teacher. Następnie każdy z uczniów zakłada własne konto, wybiera szkołę, nauczyciela oraz zespół. Konkurs rozpoczyna rozgrzewka, czyli gra testowa, a potem czas na wirtualne inwestowanie.
Rejestracja trwa do 20 października br. Wcześniej należy zapoznać się z regulaminem dostępnym na sigg@gpw.pl oraz www.gpw.pl.
Oceń ten artykuł
Podsumowanie
- Rozpoczęła się rejestracja do największego konkursu edukacyjnego GPW – Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej skierowanej do uczniów szkół ponadpodstawowych oraz starszych klas szkół podstawowych
- Gra będzie się toczyć na platformie GPWtr@der, wiernie oddającej rynek giełdowy i pozwalającej na symulowane inwestycji w instrumenty finansowe
- Pula nagród wynosi 100 tys. zł