(cz.2) “AI” sięga po Twoje pieniądze na pięć różnych sposobów

16Pierwsza część artykułu : “AI” sięga po Twoje pieniądze na pięć różnych sposobów.

2. AI zapewni Ci bogactwo

Może nie tyle bogactwo, ale AI może okazać się pomocna przy inwestowaniu środków. Jak wspomniano wcześniej, AI doskonale się sprawdza przy przetwarzaniu danych.
A decyzje inwestycyjne i zarządzanie nimi opierają się na danych. Człowiek może zapoznać się i wchłonąć jedynie ograniczoną ilość danych, więc korzystanie z AI może okazać się korzystne. AI może wykonać skomplikowane działania automatyczne i automatycznie korygować portfele inwestycyjne, albo wydawać rekomendacje co do tego, co może być, a co nie będzie dobrą inwestycją.

Tak zwani robo-doradcy oferują wiele korzyści. A co ważniejsze, AI otwiera dostęp do inwestycji dla znacznie szerszej grupy osób. Usługa robo-doradcy wydaje się tańsza niż korzystanie z usług doradcy do spraw zarządzania majątkiem czy aktywami, a kwota inwestycji początkowej może być o wiele niższa.
Ponadto, rekomendacje, czy korekty portfeli są wykonywane na podstawie o wiele większej ilości danych niż człowiek potrafi ogarnąć i dlatego mogą być one bardziej trafne.

W przypadku osób, które chcą dalej korzystać z usług doradcy do spraw zarządzania majątkiem, może okazać się, że taki doradca ma więcej czasu dla klientów, ponieważ już sam nie musi zapoznawać się z tymi wszystkimi danymi.

3. AI spowoduje, że będziesz więcej wydawać

Jakkolwiek AI można wykorzystywać do oszczędzania i inwestowania, można ją także wykorzystać do zwiększonego wydawania pieniędzy. Dane są obecnie niezwykle istotne w wielu obszarach, co oczywiście jest także prawdą w odniesieniu do marketingu. Im więcej wie o Tobie firma marketingowa, tym lepiej może kierować do Ciebie produkty i usługi, którymi możesz być zainteresowany.
Po pierwsze, istnieje trend w kierunku marketingu opartego na danych. Oznacza to, że marketingowcy zaczynają korzystać z informacji wynikających ze zbierania danych pochodzących z różnych źródeł, tj. poczynając od danych pochodzących z firm śledzących informacje o użytkownikach oraz ich działaniach w internecie, a na sprzedaży i kupnie danych między firmami kończąc.

Tak jak poprzednio, kiedy dotyczy to danych, AI jest sprawniejsza przy przetwarzaniu, więc zastosowanie AI także tutaj ma jak najbardziej sens.
Po drugie, celem marketingu opierającego się na danych jest spersonalizowana reklama. Informacje ujawniane o Tobie mogą zostać wykorzystane do określenia wzorca zachowania, Twoich potrzeb oraz o tym z czego korzystasz, aby przedstawić Ci produkty i usługi jakimi możesz być zainteresowany.

Ponieważ ilość dostępnych danych rośnie, AI łatwiej może je śledzić i wykrywać, jakie reklamy lub jaka treść będzie właściwa dla poszczególnych klientów niż może to zrobić ludzki marketingowiec. Niektóre firmy mogą nawet stworzyć wiele egzemplarzy tej samej strony internetowej i skierować każdą wersję do konkretnych użytkowników lub grupy wiekowej.

4. AI pomoże Ci zarządzać Twoimi pieniędzmi

Od strony pozytywnej, AI może być także wykorzystana do wspomagania zarządzania pieniędzmi. W ostatnich latach na rynku pojawia się coraz więcej aplikacji do zarządzania środkami finansowymi, aby ludzie lepiej rozumieli jak wydają pieniądze i aby umożliwić ich użytkownikom przygotowywanie budżetów.
Jednakże, zarządzanie środkami finansowymi i budżetowanie to nadal jest trudne zadanie. Dlatego też, planuje się dodać chatboty do tych aplikacji, aby informacje o sposobach zarządzania finansami były łatwiej dostępne.

Drzwi dla narzędzi AI i zarządzania finansami pozostają szeroko otwarte. Jest to obszar, na którym zarówno konsumenci, jak i profesjonaliści winni skupiać uwagę w najbliższych latach.

5. AI sprawi, że Twój dom stanie się inteligentny

Inteligentne domy to brzmi dosyć futurystycznie, ale postęp tutaj jest widoczny i opinia publiczna jest bardzo tym zainteresowana. W roku 2018, w USA przychody na rynku inteligentnych domów wyniosły 2,825 mln dolarów i zgodnie z prognozami mają dalej rosnąć. W obszarze inteligentnych domów istnieje wiele możliwości, jakkolwiek ludzie najczęściej kupują technologie z zakresu sterowania, łączności i bezpieczeństwa.
Technologie umożliwiają monitoring takich elementów, jak oświetlenie i ogrzewanie oraz automatyczną ich kontrolę w oparciu o różne parametry, które obecnie trzeba ustawiać samodzielnie.

W najbliższych latach prawdopodobnie na rynku pojawi się więcej gadżetów do kupienia, ale czy będą one wspomagać oszczędności?
I chociaż inteligentna energia ma na celu oszczędność pieniędzy i poprawę efektywności energetycznej nie tylko w domu, ale w całym mieście, sceptycy nie cenią sobie obecnych usług z zakresu inteligentnej energii. Technologia ta wymaga jeszcze sporego dopracowania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.